Tegnap azt hiszem egész CA pályafutásom leghajmeresztőbb problémájával szembesültem. Hackerek márpedig nincsenek, véli egy klántársam. Najó kicsit belemagyarázok és ferdítem, amit mond, de szerinte én csak hackerrel játszom ő meg alig lát. Végülis elég érdekes, minden éremnek két oldala van. Lehet közrejátszik a dologban, hogy én 400.000 XP-t gyűjtögettem szorgosan, míg ő 100.000 körül - bár itt lehetne vitázni, mert ugye pontos adatot nem tudok. A lényeg nem is ezen van, hanem valahol a játék sajátosságában keresendő - és itt most nem az FPS mivoltára gondolok. Ez egy ingyenesen elérhető játék, ami több dolgot is egyértelműen maga után von. Először is mivel nem kerül egy fillérbe se nem számít, ha törlik az addig elért eredményeidet ez úgyis csak egy játék maximum a bele fektetett időt bukod. Másodszor mivel ez továbbra is egy ingyenes játék az átlagéletkor ennek megfelelően alakul. Sokkal több az általános iskolás kissrác, mint egy hasonló típusú játékban, amiért fizetni kell. Az ok nagyon egyszerű nem kell anyut/aput megpumpolni annak érdekében, hogy megvegyék a játékot vagy kifizessék a havidíjat. Közel 5 év WoW után szembetűnő a korbeli eltérés a játékosok között, amit még a mai napig sem sikerült megszoknom, sajnos. Mivel nem akarok nagyon eltérni a tárgytól vissza is kanyarodok a hacker témára, én úgyis mindig velük játszok.
" A hacker kifejezés alatt olyan számítástechnikai szakembert értünk, aki bizonyos informatikai rendszerek működését a publikus avagy a mindenki számára elérhető szint fölött ismeri. Ezek a szakemberek a számítástechnika egy vagy több ágát rendkívül magas szinten művelik, nagyon gyakran ők azok, akik „létrehozzák” azokat az eljárásokat amik alapján a számítógépek vagy a hálózatok működnek. "
" Ha megnézünk egy nagyon könnyen hozzáférhető statisztikát, a Headshoot arányt. A nagy számok törvénye azt mutatja, hogy átlagosan ez valahol 10-20% között mozog - m32 nagyon rontja, saját tapasztalat szerint viszont egyes fegyverek nagy recoillal könnyen "felcsúsznak" így erősen javítva ezen statisztikai arányt. Vegyünk egy egyszerű példát: adott emberünk 15% HS ( Headshoot ) aránnyal. Ez azt jelenti, hogy minden 100 killböl 15 Hs lesz, ami teljesen átlagosnak mondható érték. Ahhoz, hogy 3-at, tehát egy Multi Killt löjjön csak és kizárólag HS-el a statisztikai valószínűsége ( 100/15*100/14*100/13 ) 0.00273, ami azt jelenti, hogy 100.000 killenként jön össze nem egész 3 Multi Kill csak HS-el. Azt hiszem Ultrát vagy Fantasticet ki se kell számolni, mert annyira kicsi % jönne ki, ami már nem reális, mert vannak helyzetek, amikor csak a játékosok feje látszik, ebben az esetben kénytelen emberünk HS-t lőni. Amennyiben ellenfelünk feltűnően sok HS-t lő, joggal gondolhatjuk róla meg nem engedett segédeszközök használatát, mint például "Skill.exe" nevű segédprogramot. Amennyiben feltételezzük más statisztika adatok alapján, hogy az előbb említett program nem létezik, esetükben merhetjük állítani egy másik segédprogram használatát, méghozzá az aimbot nevűét.
Ami a fent leírtaknál sokkal szembetűnőbb a fly- és speedhack. Nem kell hozzá szemen kívül semmilyen érzékszerv, hogy megállapítsuk, ki fut gyorsan, vagy repül a fejünk fölött. Ezzel a hackek ezen faját lezárnám, mert nem vita téma.
A cracker (magyar zsargonban: krekker) olyan, a számítástechnikához magas színvonalon értő személy, aki tudását elsősorban a saját céljaira használja fel, visszaél vele, és másokat károsít meg. Számítogépekre hatol be jogtalanul, adatokat szerez meg és használ fel elsősorban anyagi javakért, esetleg társai elismerésének reményében. A cracker az általa birtokolt információval visszaél, másokkal csak ritkán osztja meg, és akkor sem azért teszi, hogy ezzel valódi segítséget nyújtson.
A crackereket gyakran összekeverik a hackerekkel, akik tevékenysége valójában szöges ellentétben áll a crackerekével. A hackerek célja többek között, hogy másokat segítsenek, és elítélik a crackerek által folytatott tevékenységeket.
Viszont - tudom, nem kezdünk vele mondatot, és ? - a falon átlátás - ízes magyarul : Wallhack - képessége sokkal nehezebben észrevehető és jelenthető. Ha a lúzernek van egy nagyon kevés sütnivalója, akkor csupán elébe megy ellenfelének, és szerez magának pár tizedmásodpercnyi előnyt. Ezzel biztosítva sikerét. Esetleg még el is futhat a közeledő elöl, de az ellentétes a játék céljával, ezért ilyet nem feltételezek senkiről sem. Emellett nagyon nehezen megkülönböztethető a kémperektől, illetve a különböző kommunikáció formáitól. Bárki ismerős súghat, merre van az öt felülmúló ellenfél, merre menjünk, mire figyeljünk stb. Árulkodó lehet még az előrehaladásunk közben elejtett hullák hegye, vagy a lépteink zaja, bár utóbbi jócskán elmarad a konkurens vagy éppen etalonnak tekinthető játékok szintjétől. De ettől ők még vannak, léteznek és csalnak, nap, mint nap. Csak azért mert nehezen lehet kiszűrni őket még nem szűnnek meg létezni, és figyelmen kívül hagyásuk óriási hiba lenne. Én ezért minden gyanús egyént inkább a szobán kívül látok, mint, hogy később érjenek kellemetlen meglepetések vele kapcsolatban.
A jelenkori terminológiában – főként a sajtónak felróhatóan – a „hacker” szót hol a „klasszikus hacker-ekre”, hol a „crackerekre”, leggyakrabban pedig a komoly szaktudás nélküli internetes vandálokra és bűnözőkre használják, általában a szakemberek tiltakozását figyelmen kívül hagyva, és így a szó jelentése fokozatosan eltolódik a média által használt (eredetileg hibás) értelmezés felé.
Mindenkinek további kellemes lövöldözést!
( Az idézetek a http://hu.wikipedia.org-ról származnak )